WorkOutBlogg

Följ mig på min träningsresa hela vägen till Vasaloppet 2015. Jag vill inspirera folk med träning och kost, motivera folk att ingenting är omöjligt om man bara vill, ingenting!!

Lägg inte så mycket tid på vågen!

Kategori: Allmänt, hälsa, motivation, tips, träning

2014 har startat med stormsteg och många har nya nyårlöften, ett väldigt vanligt är att gå ner i vikt, det är juh hur kul som helst att folk vill det. Men jag tycker inte att man ska lägga så mycket tid på just vågen, kan säga det igen lägg inte så mycket tid på just vågen, för muskler väger mer än fett så samtidigt som man kanske blir lite slimmare så visar vågen annat.
Mitt tips är att skaffa ett måttband istället, mät omkretsen runt din midja (över naveln) och samtidigt som vågen inte visar så mycket skillnad så märker du att du kanske har gått ner några cm runt midjan.
 
 
 
Många vill juh också få en fin mage eller en sexig rumpa och tränar därför nästan bara det, men tyvärr så går det inte att punktförbränna, vilket är jäkligt tråkigt om jag får säga det själv.
Något som kan vara bra att veta är att konditionsträning selektivt kommer att ta fett från fettdepåerna kring buken, inte fettet som ligger på magen som syns när man tittar i spegeln utan fettet som ligger mellan våra organ. Det är detta fett som är farligast för hälsan. Detta är alltså inte punktförbränning i sig då fettet som används inte tas från de områden som arbetar (oftast ben när det gäller konditionsträning), men ur hälsosynpunkt är det bra att veta.
 
KÖR HÅRT!
Ingenting är omöjligt, INGENTING!
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Hanna säger:
    2014-01-18 | 14:43:04
    Bloggadress: http://www.hanilas.se

    Dethär var intressant, att man förbränner fett runt om organen. Hade jag ingen aning om!

Kommentera inlägget här: