WorkOutBlogg

Följ mig på min träningsresa hela vägen till Vasaloppet 2015. Jag vill inspirera folk med träning och kost, motivera folk att ingenting är omöjligt om man bara vill, ingenting!!

Sjukt med telefoner nu för tiden...

Kategori: Allmänt, sjukt, tips

Det här med telefoner är hur sjukt som helst igentligen nu för tiden, har läst att en genomsnittig svensk kollar sin smarttelefon 150 gånger per dag. Jag kan tänka själv att 140 av dem gångerna så tittar man på vad alla andra gör, som lägger upp bilder och skriver strunt dem flesta gångerna.
Jag är likadan själv så jag ska inte säga nått.
Men jag fick en idé av några kompisar som har slutat ha sin telefon i sovrummet, dem sa det var som att nån slags "stress" försvann, man vaknar inte mitt i natten, och kan knappt öppna ögonen men ska ändå kolla om kompisen har lagt upp nån bild på Instagram t.ex.
Jag ska iaf pröva göra desamma och se om man sover bättre, vad jag har hört så gör man det.
 
Tänk all den tid man lägger ner på instagram, facebook, twitter och spel. Det är säkert iaf minst en timme om dagen för en normal svensson, vet ni vad man kan göra den timmen, TRÄNA!!!!!!!!!
i dagens samhälle så vet jag själv att det kan vara svårt att lägga ifrån sig mobilen helt och hållet, men om man tänker på det, så kanske man kan börja använda den lite mindre och få tid för träning.

Man kan juh tänka tillbaka 15-20 år sen, då klarade sig 99 % utan en mobiltelefon.
 
Om jag vore du så skulle jag också försöka göra nått åt den här telefonabstinensen. Kanske som jag, att inte ha den i sovrummet längre, bara titta på den när man är på toa och uträttar sina behov, eller kanske inte ha den i vardagsrummet på kvällen när man tittar på film etc.
Tycker ändå att man ska va där man är, och inte på nått annat ställe.
 
Har ni gjort något för att slippa all denna uppdatering på sociala medier?
 
LÄGG NER MOBILEN ETT TAG OCH GÅ OCH TRÄNA!!!
 
KÖR HÅRT
 
Vet du inte vad du ska träna? träna samma intervallpass som mig idag:
 

KOMMENTARER:

  • nitiz.blogg.se säger:
    2014-01-14 | 18:06:57
    Bloggadress: http://nitiz.blogg.se

    Absolut! Jag håller me! Vart man än går så ser man folk med sina mobiler. Fånga nuet i stället för att jaga något annat! Jag kände, några veckor före jul, att det inte va sunt. Så jag dissar Facebook, har slutat med Wordfeud, och en massa andra spel som ändå bara va tidsfördriv. Sen har jag vissa regler för mig själv, tex aldrig sätta mig vid datorn om jag har något ogjort. (Plocka i eller ur diskmaskinen eller dylikt) Visserligen började jag blogga i samma veva som jag slutade med spelen, men det känns mer givande och mindre maniskt att blogga/kolla bloggar!! Ha det! :)

  • Hanna säger:
    2014-01-15 | 10:03:03
    Bloggadress: http://hanilas.se

    Bra inlägg,
    Jag fick en kommentar här omdagen då jag berättade att jag och mina vänner hade spelat ett analogt sällskapsspel.
    Då säger människan den finns säkert som app till paddan!!
    Ja, men ja det kanske den gör men ibland är det skönt att få vara helt analog, att stänga av allt digitalt, och bara umgås med dom man faktiskt har bestämt att träffa och umgås med just för studen.

    Svar: Ja visst är det! Sällskapsspel är väll ett spel man ska spela med sällskapet va?! Mycket trevligare än att stirra på sin skärm och inte prata med nån!
    Tobias

  • Pär säger:
    2014-01-15 | 18:28:27
    Bloggadress: http://glutenfrittonyttigt.blogg.se/

    Hej Tobias!

    Jag är en 14 år gammal kille som försöker äta ganska nyttigt och tränar lite ibland. Jag har inget gymkort då det är åldersgräns från 15 eller 16 år på dem jag hittar.
    Hemma har jag ett löpband som jag springer på ibland i perioder men alldeles för sällan. Jag gör några styrketräningsövningar hemma (mest sit-ups, armhävningar, plankan osv och lite hantlar).

    Min fråga till dig är: Hur mycket tycker du att jag ska träna, och i vilken form?

    Svar: Du är så pass ung så du behöver inte träna så mycket styrketräning, men att träna lite armhävningar och sånt som du gör hemma är alltid bra.All träning med din kropp kan du göra, armhävningar, utfall, squats, rygglyft m.m

    Kolla denna video så kan du göra lite av dessa övningarna hemma:

    http://www.youtube.com/watch?v=elbeER32WDc

    Lycka till
    Tobias

Kommentera inlägget här: