WorkOutBlogg

Följ mig på min träningsresa hela vägen till Vasaloppet 2015. Jag vill inspirera folk med träning och kost, motivera folk att ingenting är omöjligt om man bara vill, ingenting!!

Summering Träningsvecka 2

Kategori: Allmänt, Träningschema, motivation, träning

Träningsvecka 2 är jag färdig med och vet ni vad, jag har fuskat IGEN, blev två extrapass denna vecka då jag hade lite mycket energi. Så jag håller fortfarande mitt schema plus att jag har kört två extrapass.
 
Redan nu efter två veckor så känner jag mig, starkare, mycket bättre flås och piggare överlag, i love it!
Mitt första mål, som är att följa det här träningspasset i 3 månader, känns som ett riktigt bra mål och jag kommer fixa det tror jag. Jag tycker det är bättre att ha lite mindre mål än att ha ett jättestort mål, för att följa små korta mål är mycket lättare att fixa och sen när man har gjort det så kan man sätta upp nya mål, och därmed få mer motivation till träningen om man tappar den lite.
 
Här är veckans träningpass:
 
Vecka 2: HÅRT

måndag: Rygg/Triceps/Ben  FUSK: Sprang 1 mil på kvällen

tisdag: intervaller 1*8 1*6 1*4 1*2 1*1 1*1 min A2-A3

onsdag: Bröst/axlar/Biceps

torsdag: Mage sen stakmaskin 30 min sen löpning 30 min 

fredag: Cirkelträning Med fokus Rygg, triceps, ben och mage FUSK: sprang 1,5 timme i A1 tempo (5,27 km/h)

lördag: VILA

söndag: Intervaller 45sec snabbt 15 sec vila *15 vila 5 min och upprepa samma en gång till AN

 

Nästa vecka är en lugn vecka, och jag tänkte att det skulle skönt tidigare veckan, men nu vill jag bara kötta på juh men nu gäller det att följa sitt schema, så kommer det ge bäst utdelning till slut tror jag. Träna två hårda veckor följt av en lugnare vecka gör att man får maximal effekt av superkompensationen.

 

 Veckans första fuskpass:
 
 
KÖR HÅRT!!
 
ingenting är omöjligt, INGENTING!!!
 
Kommentera inlägget här: