WorkOutBlogg

Följ mig på min träningsresa hela vägen till Vasaloppet 2015. Jag vill inspirera folk med träning och kost, motivera folk att ingenting är omöjligt om man bara vill, ingenting!!

Tips på cirkelträning

Kategori: Allmänt, cirkelträning, motivation, tips, träning

Började denna dagen med ett cirkelträningspass, älskar cirkelträning då man verkligen får upp flåset och nästan vill spy. Här är ett tips på ett cirkelträningspass som har fokus på Rygg, Ben, Mage och triceps.
 

Börja med 5-10 minuters uppvärming 
Hoppa hopprep: 2 minuter
Bålrotation: 20 st med 10 kgs vikt
Bänkdips: 15 st med 15 kgs vikt
Boxhopp: 15 st
Rodd med trx band: 20 st
Situps med medicinboll: 15 st 4 kg 
Enarms pushdown i kabelcross med omvänt grepp: 12 st  15 kg
Skivstångsrodd: 15 st 50 kg
Utfall: 27 st med 10 kg i varje hand
 
Vila 2 minuter innan du börjar nästa runda, gör detta 4 rundor så kommer du känna att du är riktigt trött efteråt.
Men som sagt det här är hur jag gjorde det, ni kan lätta på vikterna eller höja dem om ni känner att ni orkar.
 
Här visar jag videos på alla övningar för er som inte vet eller förstår vilka övningar jag menar.
 
 
Bålrotation: Här med en boll, kan göra med en vikt om man vill också.
 
Bänkdips: Om man vill ha vikt så kan man lägga på den på låren.
 
Boxhopp: Man kan köra högre, om man känner att man orkar och har utrustning för det.
 
Rodd med trx band: Tränar breda ryggmuskeln, axlar och överarmar 
 
Situps med medicin boll: Kan också göras till en kompis om du inte har en vägg.
 
Enarms pushdown i kabelcross med omvänt grepp:
 
Skivstångsrodd: Viktigt att man lyfter rätt så man inte förstör sin rygg, lätta hellre på vikterna.
 
 
Utfall med vikt: Rak i ryggen, blicken högt 
 
 
Lycka till!
 
Kör hårt!
 
Ingenting är omöjligt, INGENTING!!
 
 
Kommentera inlägget här: