WorkOutBlogg

Följ mig på min träningsresa hela vägen till Vasaloppet 2015. Jag vill inspirera folk med träning och kost, motivera folk att ingenting är omöjligt om man bara vill, ingenting!!

Torsk recept

Kategori: Allmänt, hälsa, mat, nyttig, recept

Det är freeeeedag, härligt!
Efter att ha haft massa energi så gick jag och körde ett andra pass idag, blev löpning i 1,5 timme i A1 tempo
( 5,27 km/h tempo ) 
Det gick hur lätt som helst och jag hade nog kunnat köra lite längre men kände att jag börja bli lite hungrig.
Tänker redan att mina två första veckor har redan hjälpt lite, konditionen känns mycket bättre redan.
 
Jag är absolut inget fan av torsk, men under julhelgen så gjorde min bror en riktigt god måltid med torsk, så jag gjorde den idag.
Pröva göra själv, riktigt gott!
 
400 gram torsk
250 gram champinjoner 
600 gram tomatsås
2 st sötpotatis
2 st vitlöks klyftor
lite salt och peppar
plus lite grönt om så önskas
 
Skär upp sötpotatisen och kör in i ungen samtidigt som torsken, jag har det på typ 200 grader.
stek champinjonerna med vitlöken och lägg sedan i tomatsåsen.
Lägg sedan i tomatsåsen på torsken och låt den götta sig lite.
Färdigt!
Snabbt och lätt och nyttigt.
 
 

KOMMENTARER:

  • Fred säger:
    2014-01-18 | 18:27:53

    Ser gott ut! Har du några tips till en som vill gå ner tio kilo runt magen?

    Svar: Hej, jo några småtips har jag alltid som man kan börja med, men att punktförbränna går inte!!!!1. Ät nyttigt (mycket protein, grönsaker m.m )
    2. ta bort allt det onyttiga i din kost
    3. träna regelbundet (om det är att gå en PW en dag till att styrketräna en dag, det kvittar, men håll igång )
    4. Sov minst 8 timmar per natt

    Börja med det och håll det i 2 månader så kommer du se resultat!
    Efter två månader så kan du börja träna hårdare och därmed se mer resultat!!!

    KÖR HÅRT!!
    lycka till!
    Tobias

  • Johanna säger:
    2014-01-19 | 11:36:43
    Bloggadress: http://yoginijoe.blogg.se

    Låter gott! Den ska jag testa.

    Svar: Gör det, riktigt gott:)
    Tobias

Kommentera inlägget här: